Wednesday, January 20, 2010

betul lar saya pekerja kilang


semalam saya buat facial treatment sementara menunggu amir main futsal di Kompleks Bukit Jambul, orang yang buat facial kat muka saya namanya kak siti. masa buat facial, kak siti tanya macam-macam, kerja kat mana, orang mana, umur berapa, guna produk apa sekarang..soalan yang biasa ditanya kalau kita buat facial kat mana-mana pun..

saya pun jawab saya kerja kat Intel, umur 24 tahun, guna produk Clinique, walaupun saya sedang guna Eumora. Semua produk Clinique (toner, moisturizer, pencuci) dah disimpan dalam beg, sebab saya rasa pakai Eumora sangat bagus. saya tak perlu lagi pakai toner dan moisturizer kalau guna Eumora, saya rasa kulit tegang dan licin selepas pakai Eumora..

waktu itu saya pakai baju t-shirt, jaket dan jeans , dengan dressing macam ini, mula-mula kak siti ingat saya student USM..umur 18..bangga nampak muda ^-^

bila dah selesai facial, sewaktu saya nak bayar, kak siti promote produk dia krim nenas nirmala sari untuk muka dan krim mata nirmala sari..dia cakap lagi " adik tak payah lah guna lagi produk doktor tu lagi, kalau nak guna tak per, guna produk akak pun bagus juga dik". lorrr dia ingat saya cakap saya guna produk klinik..garu kejap kepala..tak apa lah kak siti..

masa itu jugak amir datang, baru habis main bola, pakai t-shirt round neck, seluar track dan berselipar jepun..kak siti pandang amir dari atas sampai bawah..tak tegur langsung amir nie..alaa sombongnya kak siti ni..isk2


masa nak bayar tu, saya tercari-cari duit dalam poket seluar, saya pun bangun nak ambil duit dalam poket, payah pulak nak amik sebab tersangkut dalam poket, agaknya sebab lama sangat nak keluarkan duit..kak siti pun cakap "kak siti bagi murah lah untuk adik, facial treatment tadi rm58, kak siti bagi rm50, krim ni satu rm15,tapi kak siti bagi rm10 jer..jadi semuanya rm85"

kak siti cakap lagi "krim ni boleh pakai jadi macam sunblock..kalau dari "kilang" nak balik rumah tu boleh lar pakai"..

saya:" haa a kilang"..


ni pun pekerja kilang ~ oouhh saya pinjam jaket ini semalam..


kesimpulannya jadi pekerja kilang boleh dapat murah..



tapi saya suka hasil treatment kat situ..muka rasa licin..^-^..minggu depan boleh buat treatment body pulak..dan dapat murah..

6 comments:

azie said...

kelakar la entry ni.

buat je satu badan, bukan senang nak dapat murah. lagipun dah nak kahwin kan..hahaha.

tapi kena hati-hati juga sebab banyak facial centre suka guna barang filifina yang murah2.

isabelle said...

kalau dapat massage badan pas penat keje bestnyer..;)

isabelle said...

kena tanya dan usha2 barang apa dia pakai..kang dari takde jerawat tak pasal2 naik jerawat pulak

master_red_lion said...

mmg nsb badan la mlm ni.. da la tgn ak gatal nk kutuk org aje, bace plk entry ko...

maka, ayat ak adalah... "darat gile akak tuuuuuuuu.... org mane tuuuuu... ulu klang pon xdarat camtuuuuuuu"

=)) ->sila rujuk YM utk smiley ini...

Anez said...

hahaha..ape da..belle, pr0duk klinik k0 tu pun dia tak knal, bek ko tg0k btul2 pr0duk ape dia buh kat muke ko tu..

isabelle said...

adam: haha relax adam

anez: dun worry, aku punyer muka okay jer..