Monday, January 10, 2011

I'm going to be a mommy

Sudah hampir seminggu saya sakit. Sakitnya seperti mahu datang period, selalunya cuma sehari dua sakit macam ni kalau nak datang period. Akhirnya Amir bawa saya ke hospital Pantai. Dr scan perut saya. Saya pernah berjumpa dengan Dr ni 2 bulan yang lepas. Ketika itu saya dimasukkan ke dalam wad kecemasan kerana senggugut yang sangat teruk.

Selepas di scan. Nothing serious. Cuma angin katanya. Tapi sebab saya beritahu dr yang saya dah sebulan lebih tak datang period, dr suruh saya buat ujian air kencing untuk pastikan saya mengandung atau tidak.

Saya masuk ke dalam bilik dr dan berbual dengan amir selepas buat ujian tu. Bila dr masuk kembali ke dalam bilik, beliau tunjukkan yang Pregnancy Test Kit tu ada dua line. Satu line yang sangat terang dan satu lagi tidak begitu terang.

Saya dan Amir saling berpandangan dan tersenyum gembira.

Dalam hati

Aaaa..tak percaya

Yippie

Alhamdulillah syukur.

Kit tu menunjukkan kandungan saya masih baru. Mungkin 2 minggu. Dr kemudian tunjukkan tanda-tanda awal kehamilan dan menyuruh saya selalu berehat dan datang berjumpa dengannya sekali lagi untuk pastikan kehamilan saya.

This good news is still a secret..shyhh..

Kami belum lagi bercadang untuk memberitahu sesiapa pun. Mungkin minggu hadapan setelah dr pastikan kehamilan saya, saya akan beritahu berita gembira ni pada keluarga dan kawan-kawan.

14 comments:

AnEs said...

weeeehuuuu!happy happy!OMG!Im going to aunty!minta2 la aku post comment yg 1st..hahaha

Dai Sasaki said...

great to hear that news sis....
congratez yea....
t dbah dpt adik!!!yea...yea....

isabelle said...

haha mmg pon..baru buat luahan hati.. ingtkan org dah delete blog ni..

thanks aunty anes

isabelle said...

hehe thanks dibah..

Farina Lan said...

hehe...so happy to hear it. semoga everything goes well. take care.

isabelle said...

thanks asfarina. =)

Put Yaya said...

gila cepat! haha congrats babe. :)

Leeya Alia said...

beb! ko update kt blog lme upenyeee...uhuuuu..tak sbr nye nk jdik cikya! hahahaah..prasan gile! tnggu mashe lmbt sngt..ko first! yesss

isabelle said...

yayah: haha kena lar cepat babe..aim 11..thanks

leeya: thanks cikya^-^..aku update blog ni..blog kawen2 tu tak update dah

AnEs said...

btw,aku da kire2 da..sempat la ko lepas pantang and attend wedding aku dengan baby!hihihi

isabelle said...

haha first day aku dapat tau aku pregnnt..aku dah kira siap2 dah ngan amir sempat g wedding ko..

zeratikah zainal said...

ohmygoddddddddd!
dahlah sy miss both of ur reception, now u'r pregnant sudah?!
sorry nabila. dh la lame xjumpe. pastu xdpt pon gi wedding kamu.
btw, congratulation dear :D

salmya said...

congratz my fren..hehehee..
gembira aku dgornyer..jage kesihatan k..hehehe

isabelle said...

zera: thanks..nvm..nnt kite jumpa masa kamu kawen yer..hehe

salmy: thanks dear..baik aku tgh jaga2 kesihatan ni..