Wednesday, August 26, 2009

antara kerja dan family

dalam beberapa minggu ni aku dan amir kelam kabut uruskan pasal meeting aku dan meeting amir di US. walaupun awalnya semuanya dah berjalan lancar, passport dah buat, flight, hotel, kereta sewa semuanya dah book. perjalanan kami ke San Francisco dijadualkan sabtu ni 29 August

tapi di saat-saat akhir embassy US di KL minta visa amir ditangguhkan untuk dapatkan persetujuan Washington untuk benarkan amir ke sana..
aku frust..amir frust..mak dan abah pun frust..rasa macam sia2 jer ambil cuti..balik kl..tangguhkan kerja..US procedure makin strict sekarang ni..

meeting dia terpaksa di cancel kan..aku pula masih ada pilihan samada pergi sendiri atau tidak since visa aku dh approve..

family aku larang aku pergi sendiri walaupun Anand, salah seorang dari team aku sanggup temankan aku. Anand dari India. tapi sebab tak kenal dia, family aku terutama abah tak benarkan..

hati aku rasa dalam dilemma, antara penuhi kehendak keluarga atau kehendak sendiri. aku pergi bukannya lama. seminggu jer. tapi macam2 family aku fikir..keselamatan..tu yg paling ditakuti.

kalau diikutkan hati, pedulikan jer semua tu..pergi je ke US, demi kerjaya tapi bila fikir-fikir kan semula, tak patut aku biarkan orang lain terutama abah dan mak, amir risau sepanjang masa

demi orang-orang yg aku sayang..aku lepaskan perkara yg aku nak buat..

antara kerjaya dan kebahagiaan keluarga..sekarang aku pilih kebahagiaan keluarga..biar semua orang gembira dengan keputusan ni walaupun teammates aku akan fikir lain..tapi harap temmates aku akan faham..mungkin ada banyak lagi cara untuk buktikan kemampuan aku dalam bidang nie..

mungkin ada hikmah disebalik ni semua..ayat penyedap hati paling biasa kita dengar kan...


3 comments:

WaDieQ said...

then jadi pergi ke tak ?

isabelle said...

tak pegi la wadi..pasrah..hehe

aydeljury said...

family first... the rest will follows. InsyaAllah.. =)