Wednesday, August 19, 2009

menjadi penjaga budak untuk sehari

hi all

Hari ni saya cuti MC. Semalam demam sampai tak larat-larat sakit badan, pening kepala, sakit tekak, batuk semuanya ada, tapi sempat lagi pergi pejabat immigration, sempat juga makan bubur nasi di restoran, bila dipaksa jumpa doktor sebab takut kene H1N1, doktor cakap demam normal jer. alhamdulillah tak kene H1N1, doktor nasihat duduk rumah jer..

Tapi hari ni bila bangun pagi tetibe dah sembuh dari demam..mungkin penangan minum air kelapa semalam ataupun ubat yang doktor bagi..tapi doktor dah bagi MC kan untuk hari ini, jadi cuti jugak la walaupun dah sehat =)

Baru hari ni sempat nak berblogging..(alasan)

Beberapa minggu yang lepas, saya menjadi sukarelawan untuk menjadi babysitter kepada Umairah Aqilah, 3 tahun untuk sehari. Ibunya ada di hospital nk deliver adik kepada umairah, Umair Farish.

Saya bawa Umairah ke Secret Recipe untuk bagi ni budak makan kek..okey, rupa-rupanya dia tak suka makan kek, saya order set yang ada fries..(lupa sudah namanya) tapi dia tak makan jugak..rupa-rupanya dia cuma makan kentang goreng McD saje, tak kisah lar kan, saya suapkan aja spagetti kat dia, apa-apa pun habis bersepah-sepah meja dikerjakan umairah

Baru lah saya tahu, susah jugak nak jaga budak kecik ni, dah lama tak jaga budak-budak, adik-adik pun dah besar-besar semuanya.

Tapi seronok jaga dia, bila saya hantarkan kat rumah dia, dia tak nak bagi saya balik. Sampaikan maid dia bagi dia lesung batu dan daun sireh, suruh dia tumbuk. Hehe bila dia tengah leka tumbuk daun sireh tu, saya pun cepat2 balik rumah..Kalau dia nampak saya keluar dari rumah mesti dia menangis. Maknya beritahu lepas je dia habis tumbuk sampai lumat, dia cari saya sampai ke luar rumah..isk

mata kuyu baru bangun tidur



pipi dia tembam..tapi dia suka cubit pipi saya macam geram2 cmtu..terbalik pulak

Waitress kat Secret recipe tu sempat lagi tanya kat saya. "Anak awak ker? Besar dah ek?"


okay..petanda tuh..petanda boleh jadik mak budak dah..hehe

5 comments:

`narumi said...

kalo ank real nye nmpak sgt mak die mmg awet mude haha...

isabelle said...

nasib baik bukan yer..hehe

master_red_lion said...

huahauhauahu... akhirnya... sebln ak tunggu update... lame benor nk ngeupdate nyer...

isabelle said...

okay2..aku update selalu nanti..hehe

aydeljury said...

pejabat imigrasi???
mau ke manakah anda gamaknya??? =)